måndag 27 september 2010

IN THE MAKING...


Min underbara kompis blev mamma till en liten flicka förra månaden och jag är bjuden på dop!


**************************************************
My best friend was blessed with a beautiful babygirl last month and she has invited me to the baby christening...

Som "välkommen till världen" present hadde jag virkat en mössa
i mjukaste silke. Helt bedårande.
Nu har jag två veckor på mig att virka klart doppresenten,
en matchande babyfilt.
Även den i 100% silke.
Väldigt lyxigt, men åååå så underbart mjukt och varmt.

Jag har snöat in på runda barnfiltar. Om man vill vira in sin lilla skatt är den runda formen perfekt!

Dessutom har den runda formen en innebörd, den är en urgammal symbol för det oändliga.
Det finns ingen början, inget slut.
Kan man önska sig mer i en doppresent?

Forsättning följer...


*********************************************************************



I have but two weeks to finish the gift, a babyblanket in pure silk.
I love the round shape, it´s excellent when you want to wrap your little treasure.
And the round shape has a symbolic meaning: It is an ancient symbol for unity, wholeness and infinity.
No beginnig, no end.
What more can you ask for in a christening gift?

To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar